Moneyou klantenservice

Veelgestelde vragen

  • Hoe lang duurt het voordat een gestort bedrag op mijn Moneyou Spaarrekening staat ?
    Een overschrijving tussen verschillende banken kan één tot drie werkdagen in beslag nemen, afhankelijk van de bank waar de overschrijving vandaan komt of naar toe gaat.
  • Waar kan ik de status van mijn aanvraag bekijken ?

    U kunt de status van uw aanvraag voor een Moneyou Spaarrekening bekijken door in te loggen op de website van Moneyou België.

    Is uw rekening nog niet geheel geactiveerd ? Dan kunt u op uw statuspagina controleren welke welke actie u nog moet ondernemen om uw spaarrekening geheel te activeren. Zodra uw eerste storting en uw identiteitsgegevens door de klantendienst zijn goedgekeurd, wordt uw spaarrekening volledig geactiveerd.

  • Hoe kan ik geld overboeken vanaf mijn spaarrekening naar mijn gekoppelde zichtrekening ?

    U kunt als volgt geld opnemen vanaf uw Moneyou Spaarrekening:

    1. Log in op uw Persoonlijke pagina op de website van Moneyou
    2. Kies in het keuzemenu aan de linkerkant van de pagina voor ‘Overschrijvingen’ en klik daarna op ‘Nieuw'
    3. Voer vervolgens de overboekingsdatum en het  bedrag van de opname in
    4. Selecteer de rekeningnummers van uw spaarrekening(en) en/of uw gekoppelde zichtrekening
    5. Klik op de blauwe knop "Volgende" zodat u een SMS-bericht met een zes-cijferige veiligheidscode toegestuurd krijgt op het bij ons bekende telefoonnummer van uw mobiele telefoon
    6. Bevestig uw transactie door deze code in het daarvoor bestemde invoerveld in te geven en vervolgens op 'Bevestigen' te klikken.

    Let op: er kunnen alleen bedragen overgeschreven worden naar uw gekoppelde zichtrekening of uw andere Moneyou spaarrekeningen. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van Moneyou. Een contante opname is niet mogelijk.

  • Ik wil mijn gebruikersnaam wijzigen. Hoe doe ik dat ?

    Uw gebruikersnaam kunt u eenvoudig wijzigen op uw Persoonlijke pagina op de website van Moneyou.

    Log in op uw persoonlijke pagina bij Moneyou, selecteer de optie ‘Mijn gegevens' in het keuzemenu aan de linkerkant van de hoofdpagina en selecteer in het keuzemenu de de optie "Gebruikersnaam". Vervolgens krijgt u een scherm te zien met twee invoervelden. In het bovenste invoerveld ziet u uw huidige gebruikersnaam reeds ingevoerd staan. In het onderste invoerveld kunt u uw nieuwe gebruikersnaam invoeren. Klik vervolgens op "Volgende". Bevestig de wijziging met een veiligheidscode die per SMS naar het bij ons bekende nummer van uw mobiele telefoon gezonden zal worden. De nieuwe gebruikersnaam moet voldoen aan de volgende regels:

    • minimaal 6 cijfers en/of letters
    • maximaal 20 cijfers en/of letters
    • geen spaties
    • geen speciale tekens (bvb: # of %)

  • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu ?
    Wanneer u uw gebruikersnaam bent vergeten, stuur dan een e-mailbericht naar klantenservice@moneyou.be. Meld in dit bericht dat u uw gebruikersnaam bent vergeten, uw voor -en achternaam en de laatste cijfers van uw Moneyou Spaarrekening. Onze klantenservice zal zo spoedig mogelijk uw gebruikersnaam per e-mail doen toekomen.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Als u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat doet u als volgt:

    * Ga naar de inlogpagina van Moneyou België en klik op de blauwe link Wachtwoord vergeten?

    * Voer op de volgende pagina uw gebruikersnaam in. De code in het gekleurde veld is de captcha validatiecode. Voer deze code correct in in het daarvoor bestemde invoerveld. Deze code is niet hoofdlettergevoelig.

    * Hierna krijgt u een scherm te zien waar u gevraagd wordt het antwoord op uw persoonlijke vraag in te geven.

    * Als u het antwoord juist heeft ingevoerd, sturen we u een e-mail met wachtwoord naar het bij ons bekende e-mailadres. Hiermee kunt u slechts één enkele keer opnieuw inloggen.

    * Zodra u met succes het nieuwe wachtwoord heeft aangevraagd, vervalt automatisch ook de blokkering van uw spaarrekening. U kunt dus opnieuw proberen in te loggen.

    * Log in met uw gebruikersnaam en het toegezonden wachtwoord. Als dit lukt, dan komt u op het wijzigingscherm.

    * In dit scherm zult u het toegezonden wachtwoord nog eenmaal in het bovenste invoerveldmoeten ingeven voordat u uw nieuwe zelfgekozen wachtwoord kunt invoeren in de onderste twee invoervelden. Bevestig uw nieuwe wachtwoord. Het nieuwe wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 en maximaal 12 tekens bestaande uit: minimaal één hoofdletter, minimaal één kleine letter en minimaal één cijfer.


Veiligheid

Het is onze plicht uw geld en uw gegevens goed te beschermen. Wat doen wij voor u, wat kunt u zelf doen?

Naar veilig internetbankieren
Privacy & cookies

Wij zijn er voor u

Openingsuren

Kijk hier voor de openingsuren en feestdagen.

Sluiten

Inloggen